K som i Kontaktannons


Klara Karlin hade aldrig haft
Pengar i börsen eller huvudet på skaft
Men alla som såg henne lös upp som en sol
För Klaras passion var att klä sig i kjol

Men en morgon när Klara åt Scones
Läste hon om "Man79:a" i en kontaktannons
Han skrev om skogspromenader och marängsviss
Och sen den dagen hade Klara en ny nisch

Ibland var det dom som sökte en livskamrat
Att dela Aladdinaskar med och laga kokboksmat
Andra gånger var det dom som sökte en vän
Att återuppleva tonåren med igen

Varje dag synade hon annonserna, upp och ner
För att hitta fina citat, med ett roligt manér
Ibland var det ögonblicksmöten som där
De kunde till exempel se ut såhär:

"Hej du med blå jacka och solblekt hy
Våra blickar möttes på buss 47
Du åkte till Skansen, men blev kvar i mina tankar
Snälla hör av dig om ditt hjärta också bankar."

Anledningen till att Klara läste det här
var nog att även hon ville bli kär
Hon tyckte det vore fasansfullt spännande
att träffa någon ny och främmande

Tanken grodde länge och väl
Hon tvekade och vred sig som en otålig säl
Så bestämde hon sig sent en tisdagskväll
att hon skulle skriva en kontaktannons själv

”Jag gillar varken promenader eller mys på bio
och har aldrig förstått slutet på Mio min Mio
Men jag gillar tanken att få dela en kopp
Kaffe med dig med simhopparkropp”

16 kommentarer:

Anonym sa...

världens finaste blogg du har ju!!

(kunde inte länka från min blogg så jag länkar från min livejournal häristället..)

Anonym sa...

liknar Sandra (niotillfem.blogg.se) lite. håret, kontaktannonserna och kjolen. :)

A. sa...

Hon är vår inspiration!

Anonym sa...

Vilken charmig blogg!!

Anonym sa...

Åh, så fint! :)

Anonym sa...

fy vad fint! jag länkar!

Anonym sa...

Min kompis (mjke.blogg.se) samlar på en annan k-sak: Kortlekar! Hon har alla möjliga från dallas till harry potter.

Anonym sa...

fantastiskt bra illustrerat!

Anonym sa...

Nio till fem sandra? SÅ himla fint inlägg!

superduperkillennumberone sa...

Störtradikalt! Det är allt jag har att säga.

Anonym sa...

ååå! så söt blogg! ♥

Anonym sa...

Er blogg är otroligt vacker, fin,gullig. Hit kommer jag tillbaka! :)

Anonym sa...

Otroligt söt bild!

j sa...

åh. mysiga och fina bloggen!

Anonym sa...

Men kom igen.
"-sviss" och "nisch"?
"hy" och "47"?
"spännande" och "främmande"?
"kväll" och "själv"?

Anonym sa...

Kan man göra något annat än att älska den här!? Ö, X och V var förövrigt i samma klass som K :)