Å som i Ångest



Åsa Ågren hade ångest för allt
För livet och rädslan att dö framförallt
Hon listade saker och orosmoment
Som fick hennes inre vridet och vänt

"Jag vill inte dö, jag vill inte leva
Jag hatar min klass, att tveka och treva
Vill inte bli stor, och inte va kär
Vill inte va här, här där jag är"

Hon skrev långa dikter, texter och romaner
Om ångestens näste, i sina memoarer
Att skriva var det enda som lindrade allt
Mot rädslan att leva och dö framförallt

Hennes skrifter skrevs och lades på hög
Men aldrig hon kände att det någonsin dög
Så högen den växte till den sista bokstaven
Och i sina memoarer ligger Åsa begraven

6 kommentarer:

Arvida Bystrom sa...

Det här är en väldigt fin blogg! Den fick mig att le.

A sa...

Håller med föregående talare! :)

Anonym sa...

åh så påhittigt och fint. hur kommer ni på allt, kan man undra. mermermer!

Anonym sa...

Fruktansvärt intressant blogg det här, måste följa den!

Anonym sa...

Fin. Fast "romaner" och "memoarer" rimmar ju inte, tyvärr.

A. sa...

Det finns betydligt fler tveksamma "rim" vi kör absolut inte på några regler gällande det. Mer att det ljudligt ska låta lika, vi tycker det är trist om det bara är rim som Sex, kex och spex. Det ger lite mer frihet att skriva med lite breddade regler. Hoppas det inte stör för mycket, om vi ger ut den så kommer vi säkert korrigera och vara mer noggranna då.